Jakie skladniki pożywienia wpływają oczyszczająco

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Ludzie nie chcą zmieniać swojego trybu życia. Wolą łykać pigułki. Jednak pigułki tylko łagodzą objawy a nie usuwają przyczyn. Mimo złagodzenia objawów toksyny nadal się gromadzą w skutek nieprawidłowej diety.

Czasami uważamy jedzenie za swojego wroga. Myślimy, że jeśli będziemy jeść mniej to zachowamy zdrowie i szczupłą sylwetkę. Ale problem nie jest w ilości lecz w jakości jedzenia. Jedzenie powinno być lekarstwem jak powiedział Hipokrates.

Jakie są oczyszczające właściwości składników pokarmowych:

  • błonnik – usuwa złogi z jelita grubego. Bez błonnika jelito nie miałoby odpowiedniego balastu do właściwych ruchów i nie mogłoby usuwać toksyn. Błonnik absorbuje toksyny i usuwa je z organizmu. Dieta bogata w błonnik zapobiega chorobom serca.
  • witaminy i minerały – szczególnie ważne są witaminy C i E, które mają właściwości antyutleniające
  • antyoksydanty – zielona herbata, jagody, pomidory i inne mają właściwości antyutleniające. żurawina – poprawiają działanie pęcherza moczowego i nerek, organów ważnych w procesie oczyszczania organizmu
  • kwasy tłuszczowe – zaczynamy już doceniać wartość kwasów tłuszczowych dla organizmu. Są one korzystne dla wątroby, organu odgrywającego ważną rolę w oczyszczaniu

Jakie składniki pożywienia tworzą toksyny w organizmie:

  • rafinowany cukier
  • biała mąka
  • przetworzone jedzenie pełne sztucznych konserwantów, kolorów i smaków

Szczególnie wartościowe są soki warzywne:

  1. sok poranny – pół gruszki, pół jablka, garść szpinaku, mały ogórek
  2. sok cytrusowy – pomarańcza, pól grapefruita, plaster świeżego ananasa,
  3. sok z zielonych warzyw – mały ogórek, garść szpinaku, łodyga selera naciowego, małe jabłko lub gruszka
  4. sok z czerwonych warzyw – średni pomidor, pare liści zielonej kapusty, łodyga selera naciowego, ząbek czosnku, plaster cebuli, garść pietruszki

Do przygotowanego soku dodaj trochę soli lub pieprzu cayenne lub soku z cytryny aby poprawić smak.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*